همشهری آنلاین: دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت گفت: تشکیل انجمن صنفی تخصصی خبرنگاران حوزه سلامت توسط پیشکسوتان این حوزه ضروری است.

hashemi

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی صبح جمعه 17 مرداد و به مناسبت روز خبرنگار با فعالان یشکسوت در عرصه اطلاع رسانی حوزه سلامت دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت توجه به نیازهای حرفه ای خبرنگاران، تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران حوزه سلامت را مورد تاکید قرار داد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن صنفی توسط خبرنگاران پیشکسوت عرصه رسانه و اطلاع رسانی در حوزه سلامت می تواند منجر به ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط دائم و تعامل مطلوب بین خبرنگاران این حوزه شود.

وی با اشاره به اینکه، این انجمن می تواند از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی در ارتقای سواد سلامت خبرنگاران نقش مهمی را ایفا کند، ادامه داد: در این خصوص دانشکده خبر با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی آمادگی خود را اعلام نمودند.

دکتر هاشمی افزود: این انجمن همچنین می‌تواند برای تحقق مطالبات خبرنگاران فعالیت خود را آغاز کند و وزارت بهداشت در این مسیر حمایت لازم را انجام خواهد داد.

شایان ذکر است، در این دیدار که در منزل محمد ویژگان خبرنگار بازنشسته حوزه سلامت درروزنامه اطلاعات صورت گرفت، خانم زهرا لولاچی خبرنگار بازنشسته صداو سیما، خانم فریبا نعیمی پور خبرنگار بازنشسته خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و آقای مسعود مختار خبرنگار بازنشسته روزنامه کیهان نیز حضور داشتند و در فضای صمیمی با ذکر خاطراتی از دوران فعالیت خود به گفت و گو نشستند.

وزیر بهداشت در پایان این دیدار با اهدای لوح از زحمات خبرنگاران پیشکسوت حوزه سلامت تقدیر کرد.

  • دیدار وزیر بهداشت با خانواده خبرنگار شهید ایل بیگی

دکتر هاشمی گفت: شغل خبرنگاری هنگامی ارزشمند است که در مسیر دفاع از حقوق مردم باشد.

به گزارش وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی  به مناسبت روز خبرنگار با حضور در منزل شهید محمود ایل بیگی خبرنگار باشگاه خبرنگاران که در سانحه سقوط هواپیمای سی 130( آذر ماه 84) همراه 38 نفر از خبرنگاران دیگر به شهادت رسیدند، با خانواده ایشان دیدار کرد.

وزیر بهداشت در این دیدار گفت: این روز یادآور حماسه‌آفرینی‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس و آنهایی است که آرمانی اندیشیدند و قلم زدند مانند شهید رهبر و شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که روز خبرنگار به مناسبت عروج این خبرنگار شهید نام گرفته است.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه، شغل خبرنگاری هنگامی ارزشمند است که باعث ارتقای اخلاق در جامعه شود و در مسیر دفاع از حقوق مردم باشد، افزود: اطلاع رسانی در فضایی سالم و به دور از ریا، دروغ و تهمت است که منجر به آگاهی بخشی در جامعه می شود.

وی شغل خبرنگاری را، شغل بسیار شریفی دانست و گفت: خبرنگارانی که به وظایف حرفه‌ای خود عمل می‌کنند، می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

در خاتمه این گزارش، اسامي تعدادی از شهداي سانحه C130 را مرور مي‌كنيم و یاد و خاطره این خبرنگاران را گرامی می‌داریم:

باشگاه خبرنگاران: علیرضا افشار، جواد فراهانی‌، محمود ایل‌ بیگی‌

‌ واحد مرکزی‌ خبر؛‌ داریوش‌ شاهینی‌، محمود توران‌ پشتی‌، مجید عسگری‌، ابراهیم‌ بقائی‌، سید یحیی‌ مهدوی‌‌

شبکه‌ یک‌ سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌؛ محمد‌رضا شادروح‌، حمید‌رضا خیرخواه‌، علیزاده‌، حسن‌ نجفی‌، رمامی‌، تاجیک، سید هادی‌ حسینی‌، جلیل‌ حیدری‌‌زاده‌‌

کاظم‌‌نژاد‌ از روزنامه كيهان

صادق نیلی و علیرضا برادران نجار از خبرگزاري فارس

ایسنا‌؛ اسماعیل عمرانی، حسن قریب

روزنامه‌ همشهری‌؛ کربلائی‌ احمد‌

خبرگزاری‌ جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) مهدی‌ میرافضلی‌ و سپهدار ساجدی‌‌

مسعود جان‌ نثاری‌ و امیر صحرائی‌‌ از صدای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران.‌

کد خبر 268081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha